קנס ברמות של כלה: ההוצאות שכדאי להיערך לקראתן

אביה פרי2 דקות קריאה
הוצאות גדולות לחתונה החשובה
שתף:

בעידן שבו החתונות הפכו להיות עסק כל כך יקר, מיזמים כמו סטודנטים נישאים צצים כמו פטריות אחרי הגשם. הם מציעים דילים לזוגות נישאים שרוצים את החוויה המושלמת בפחות הוצאות. אז הנה אני לובשת מעיל, וקוראת לגשם – שיגיע ויקים גם מיזמים עבור החברים הטובים. מתחתנים יקרים, מזל טוב, הרגתם אותנו! חברים נפגעים (ובעיקר חברות), כך תיערכו.

 

 

מסיבת רווקות

מסיבת רווקות שכוללת כמה אקססוריז מביכים במיוחד וחגיגה לרגל אובדן החירות של חברתך הטובה, בדרך כלל תתרחש בוילת מסיבות או לופט ייעודי. האפשרויות השונות של קונספט האירוע מאפשר קשת אטרקציות: אפשר למשל להביא חשפן למסיבת רווקות, בתנאי שזה סוג של מופע שהכלה תהנה ממנו, אחרת לא כדאי להוציא סתם כסף. אפשרות אחרת היא סקסולוגית למסיבת רווקות, הרצאה, סדנה או כל פעילות אחרת שמתאימה לנשים צעירות בתחילת דרכן. סביר שהאירוע יכלול לינה כיוון שהוא כולל אלכוהול רב ובדרך כלל תהיה גם בריכה לקישוט. אביזרים למסיבת הרווקות נקנים בחנויות השונות גם כן.

 

עלות צפויה: 300 ₪

גברים צריכים להוסיף עלויות נוספות (כדוגמת טיסה לבוקרשט). כן, אצלך העסק כנראה יהיה יותר יקר, אבל היי, אתה לא צריך לעשות איפור ושיער.

 

הוצאות לקראת החתונה של החברה
מסיבת הרווקות: לפחות 300 ש”ח

 

שמלה

בתור חברה טובה המלווה את הכלה ביום הגדול, את צריכה להתלבש קצת יותר יפה מכולן, אם כי הרבה פחות מהכלה. לא כולן ירגישו צורך לעשות איפור ותספורת במכון מקצועי ולכן ההשקעה בשמלה תהיה כנראה ההוצאה הרצינית. המלצה: אם את חברה טובה וידעת על החתונה עוד לפני שהוא הציע, ועל התאריך בשניה שהוא נקבע (הרי הוציאו לך צו יציאה מהארץ). תזמיני מ-Asos או מחנות אינטרנטית אחרת שאת אוהבת את שמלת האירועים המהממת שתבחרי במחיר שפוי, ותדאגי שהיא תגיע מספיק זמן לפני כדי שתוכלי לעשות שינויים קטנים במידה אצל תופרת במידת הצורך.

 

עלות צפויה בארץ: 500 – 900 ₪ . הזמנה מחו”ל: 150 – 300 ₪.

אפשרויות נוספות: שמלת ערב להשכרה לערב אחד.

גברים: גם מכם מצופה להתלבש יפה, אבל החדשות הטובות הן שאף אחד לא זוכר איזה מכנס לבשתם בחתונה האחרונה. מכופתרת יפה מקסטרו תעשה את העבודה, ושתדעו שאנחנו מקנאות בכם.

 

איפור

אם את המלווה, יש סיכוי לא רע שביום האירוע גם המאפרת של הכלה תדאג להכין אותך לאירוע, אבל זה ממש לא מובן מאיליו. דרך טובה לחסוך בעלות הזו היא פשוט להתאפר לבד, כמובן.

עלות צפויה במכוני איפור: 250 – 600 ₪.

 

איפור מקצועי: בין 250 ל-600 ש”ח

 

הצ’ק

זה כמובן עניין אישי ורק אתם יודעים מה טיב הקשר, מידת היכולת הכלכלית והשיקולים הנוספים. אם מדובר בקבוצת חברים כדאי ”לרחרח” מסביב ואם ממש אין מושג, אפשר גם לבדוק באחד ממחשבוני הצ’קים לאירועים אשר מחשב את גובה ההמחאה לפי מיקום האירוע, יום בשבוע, סוג האירוע, מידת הקרבה, כמות מגיעים (יחיד או +1). שימו לב שהמחשבונים האלה מחושבים על ידי אלגוריתם ”קר” וכנראה שהסכום שנראה לכם לגיטימי הוא הסכום הנכון, מבלי קשר למחשבון.

 

 

לא כלה היא לא כלה דרכינו

בחישוב מוערך להיות חברה של כלה כנראה יעלה לך כ1,000 ₪ “מסביב” לפחות עוד לפני הצ’ק של החתונה עצמה.

 

מה עושים?

מצמצמים איפה שאפשר. ככל שתקדימי להזמין בגד יפה מחו”ל, תיחסך ההוצאה. אם את לא המלווה בעצמך, כנראה שפן בבית יספיק ואין צורך במספרה.

נערכים מראש. תאריכי החתונות ידועים חודשים מראש ומאפשרים היערכות ומרחב נשימה. קחי בחשבון את כל המשתנים ולא רק את גובה הצ’ק ותתחילי להניח כמה מאות ₪ בכל חודש בצד, זה ירכך את ההוצאה הכבדה בבת אחת.

לא הולכים כי ”לא נעים”. הוזמנת לחתונה של מכרה ובהית בהזמנה בניסיון להיזכר מאיזה צד אתם בכלל מוזמנים? המשפחה המזמינה כל כך רחוקה בעץ המשפחתי שאתם לא מכירים אותם? אתם עובדים בעבודה זמנית והזמינו את כל המשרד? לא חייבים ללכת. ככל שתודיעו בשלב מוקדם יותר שלא מסתדר לכם כך תימנעו מאי נעימות לכל הצדדים, וכמובן אל תאשרו הגעה ותחמיצו.

נהנים. חתונה של חברים טובים הוא אירוע כיפי, משמח וקרוב. השקיעו את הכסף באהבה ובכיף. כנראה שתהנו הערב אפילו יותר מהכלה והחתן, כי אתם מכירים את כולם אבל לא צריכים לעשות סיבובי- נחמדות ואשכרה תוכלו להנות מהאוכל. זיכרו שהזוג הצעיר מתחיל את דרכו ותפרגנו מכל הלב, במידה שתגרום לכם להרגיש בנוח.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme